Algemene verkoopvoorwaarden

Het huurbedrag wordt voor 80% voor het gebouw en 20% voor het meubilair aangehouden

INTERNE REGELS

Kinderspellen: Er is een scala aan spellen voor binnen (speelgoedauto's, speelhuisje, enz.) en buiten (pingpongtafel, trampoline, hut, schommel, enz.) beschikbaar. Zorg er alstublieft goed voor, berg ze op en meld eventuele defecten. Ouders zijn zelf verantwoordelijk voor het gebruik van deze spellen.

Schoonmaak en inventaris: We hechten veel waarde aan de kwaliteit van de ontvangst en in het bijzonder aan de netheid van de accommodatie. Aarzel niet om eventuele tekortkomingen te melden, zodat we de onderhoudsverantwoordelijke kunnen informeren. Uit respect voor hen verzoek ik u alle vuilnisbakken te legen en de toiletten schoon achter te laten.

Beddengoed: de matrassen worden beschermd door een vlies en een laken: Deze worden niet gewassen tussen elke verhuurperiode. U dient daarom zelf voor beddengoed te zorgen.

Verwarming, water en elektriciteit: Deze kosten zijn inbegrepen in de geadverteerde prijs. We hebben echter een overmatig verbruik geconstateerd. Om dit principe te handhaven, vragen we u om hier verantwoord mee om te gaan. Doe in het bijzonder onnodige lichten uit en draai radiatoren dicht tijdens het ventileren.

Respect voor het milieu: De omgeving van Chaumont is uitzonderlijk en we streven ernaar deze regelmatig te onderhouden en te verbeteren. Respecteer deze omgeving door niets te laten slingeren (zelfs geen sigarettenpeuken of tissues) en door de rust en stilte van de omgeving te respecteren.

Wij danken u voor de zorgvuldigheid waarmee u de ruimte zult gebruiken en staan volledig ter beschikking voor alle informatie.

ALGEMENE HUURVOORWAARDEN

1. Erkenning door de Algemene Commissie voor Toerisme
De eigenaar verklaart dat het gehuurde goed voldoet aan de bepalingen van het besluit van de Executieve van de Franse Gemeenschap van 12/07/82, genomen ter uitvoering van het besluit van 16/06/81 betreffende de logies op het platteland, de logies op de boerderij, de gemeubileerde toeristische accommodatie en de gastenkamers.

2. Gebruik van het gehuurde
De huurder gebruikt het gehuurde overeenkomstig het beoogde doel en met de nodige zorgvuldigheid. Indien het aantal daadwerkelijke bewoners per huurwoning de in dit contract vermelde capaciteit overschrijdt, behoudt de verhuurder zich het recht voor om de extra personen zonder voorafgaande toestemming te weigeren of een compenserende prijstoeslag te eisen. Elke overtreding van deze clausule kan leiden tot onmiddellijke beëindiging van dit contract, op kosten van de huurder, waarbij de huurprijs definitief door de verhuurder wordt verworven.

De aanwezigheid van huisdieren is verboden.

3. Voorwaarden voor het sluiten van dit contract
Bij een online boeking en betaling dient het totaalbedrag in één keer te worden betaald.
Bij een boeking rechtstreeks bij de eigenaar (offline) betaalt de huurder binnen dezelfde termijn de aanbetaling (25%). Het saldo dient 30 dagen voor aanvang van de huurperiode te worden voldaan op bankrekening BE05 7320 3733 7775 (CBC – BIC CREGBEBB). De aanbetaling van € 200 dient bij aankomst te worden voldaan. Indien het vaste bedrag aan kosten niet vooraf is betaald, wordt dit van de aanbetaling afgetrokken.
Indien de eigenaar binnen de gestelde termijn geen kopie van het contract of de aanbetaling ontvangt, kan hij de reservering als geannuleerd beschouwen.
De huurder kan het contract zonder schadevergoeding ontbinden indien de verhuurder het contract niet naar behoren heeft nagekomen, totdat hij de gehuurde goederen in bezit heeft genomen.

4. Annulering - vroegtijdig vertrek:  
Annuleringen dienen te worden gemeld per aangetekende brief of per e-mail, bevestigd per post. De huurder kan, met toestemming van de verhuurder, een andere persoon in de plaats stellen die onder dezelfde voorwaarden een contract wil aangaan. In dat geval wordt de aanbetaling geacht door de vervangende huurder te zijn voldaan. De huurder kan zijn genot ook overdragen aan een door de eigenaar aangewezen persoon, ook tijdens de looptijd van het contract, en blijft daarbij persoonlijk aansprakelijk voor zijn verplichtingen jegens de eigenaar. In andere gevallen wordt een schadevergoeding gevorderd. Deze schadevergoeding wordt verhoogd tot:
• geen kosten (percentage) van de prijs van het verblijf indien de annulering meer dan 30 dagen voor aanvang van het verblijf plaatsvindt.
• 10% van de prijs van het verblijf indien de annulering plaatsvindt tussen 30 en 15 dagen vóór de aanvang van het verblijf.
• 25% van de prijs van het verblijf indien de annulering plaatsvindt tussen 14 en 8 dagen voor aanvang van het verblijf
* 50% van de prijs van het verblijf indien de annulering plaatsvindt tussen 7 en 3 dagen voor aanvang van het verblijf
* 100% bij annulering 2 dagen voor aanvang van het verblijf of bij het niet verschijnen op de verblijfplaats.

Het vroegtijdig vertrek van de huurder, ongeacht de reden, geeft geen aanleiding tot enige terugbetaling, zelfs niet gedeeltelijk, van de verblijfskosten.

5. Inventaris
Aan het begin en einde van het verblijf wordt een snelle inventaris van de uitrusting van de gehuurde accommodatie gemaakt. De gehuurde accommodatie dient te voldoen aan de beschrijving in de jaarlijkse gids van Gîtes de Wallonie en/of de inventarislijst. De huurder dient eventuele fouten binnen 24 uur te melden om te voorkomen dat hij hiervoor aansprakelijk kan worden gesteld.
De huurder dient het gehuurde in dezelfde staat terug te brengen als waarin het zich bevond toen het voor het eerst werd gehuurd. De huurder is verantwoordelijk voor verlies of schade. Eventuele afwijkingen of onvolkomenheden dienen uiterlijk om 10.00 uur op de dag na aankomst aan de eigenaar of diens vertegenwoordiger te worden gemeld.

6. Aansprakelijkheid – verzekering
De huurder bewoont de accommodatie als een verantwoordelijk persoon. Hij is verantwoordelijk voor het gehuurde, de uitrusting en het terrein dat hem ter beschikking wordt gesteld. Hij vergoedt de eigenaar voor alle kosten die door zijn nalatigheid zijn ontstaan en verbindt zich ertoe eventuele schade te melden. Door de gîte te huren, is de huurder wettelijk verplicht deze in dezelfde staat terug te geven als waarin hij deze heeft ontvangen.
De eigenaar heeft een non-recourse clausule opgesteld, die door de maatschappij is overeengekomen met de huurder.

7. Let op
Vóór of bij aankomst wordt, naast de resterende huur, een borg gevraagd door de verhuurder. De hoogte van de borg wordt door de verhuurder zelf bepaald en moet in het contract worden vermeld. De borg dient bij aankomst contant of per bankoverschrijving te worden betaald, samen met de huur.
De borg wordt niet gebruikt voor het betalen van kosten; de borg wordt binnen 10 werkdagen na het einde van het verblijf gestort op de door de huurder op de voorzijde van dit contract vermelde rekening, na aftrek van de kosten voor het restaureren van de accommodatie en eventuele schade die is vastgesteld aan de hand van een door beide partijen ondertekende plaatsbeschrijving. Indien de huurder een beroep doet op zijn familiale verzekering, behoudt de eigenaar de borg totdat de schade door de verzekering is vergoed. Vervolgens berekent hij het bedrag en stort hij het teveel betaalde bedrag terug.

8. Kosten
De kosten dienen aan het einde van uw verblijf te worden betaald.

9. Respect voor de buurt en het milieu
De huurder verplicht zich om zich respectvol te gedragen ten opzichte van de bewoners en het milieu in het algemeen: fauna, flora, diverse voorzieningen, etc.

10. Geschillen
Indien partijen niet tot overeenstemming komen, zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement waar het onroerend goed is gelegen, bevoegd.

ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR ONLINE VERKOOP VIA DE ORC

1. DOEL
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle onlinereserveringen die bij onze vestiging worden gemaakt met behulp van de Regionale Marketingtool. (ORC).
De klant erkent deze algemene voorwaarden te hebben gelezen en geaccepteerd. Reserveren is niet mogelijk zonder de instemming van de klant. De klant heeft de mogelijkheid deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken.
2. AANBIEDINGEN
Al onze advertenties, webpagina's en aanbiedingen worden te goeder trouw opgesteld op basis van de beschikbare gegevens. Kaarten, foto's en illustraties dienen uitsluitend ter informatie en zijn niet bindend. Deze informatie kan worden gewijzigd voordat de reservering definitief is. De klant machtigt ons om eventuele kennelijke materiële fouten in de informatie die wij aan hem verstrekken, te corrigeren.

3. PRIJS
De prijzen die op het moment van boeken worden weergegeven, vertegenwoordigen de totale prijs van de verkochte dienst, inclusief belastingen (behalve toeristenbelasting), toeslagen en andere kosten. Eventuele extra kosten worden duidelijk aangegeven voordat de dienst wordt geboekt.

De klant machtigt ons om kennelijke prijsfouten te corrigeren.

4. RESERVERING
De klant kiest de diensten die op de regionale marketingtool worden aangeboden. Hij erkent kennis te hebben genomen van de aard, de bestemming en de boekingsvoorwaarden van de diensten die op de boekingstool beschikbaar zijn, en de nodige en/of aanvullende informatie te hebben opgevraagd en verkregen om zijn boeking met volledige kennis van zaken te kunnen maken. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn keuze van de diensten en de geschiktheid ervan voor zijn behoeften; wij kunnen hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. Aan het einde van het reserveringsproces wordt de reservering als geaccepteerd door de klant beschouwd.

5. RESERVERINGSPROCES
Reserveringen door de klant worden gemaakt via het elektronische reserveringsformulier dat online toegankelijk is via de reserveringstool. De reservering wordt geacht te zijn gemaakt na ontvangst van het reserveringsformulier. De klant verbindt zich ertoe om vóór elke reservering alle voor de reservering benodigde informatie in te vullen. De klant verklaart de juistheid en juistheid van de verstrekte informatie. Zodra de definitieve keuze van de te reserveren diensten is gemaakt, omvat de reserveringsprocedure de volgende stappen tot aan de validatie: het invoeren van de bankkaart in geval van een verzoek om garantie of vooruitbetaling, het raadplegen en accepteren van de algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot de dienst(en) en, ten slotte, het valideren van de reservering door de klant.

6. BEVESTIGING VAN ONTVANGST VAN DE RESERVERING
De boekingstool bevestigt de ontvangst van de reservering van de klant en bevestigt deze onverwijld per e-mail. De reserveringsbevestiging per e-mail vat het contractaanbod, de gereserveerde diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden met betrekking tot het gekozen tarief, de door de klant geaccepteerde voorwaarden, de datum van de reservering en het adres van de vestiging waar de klant zijn klachten kan indienen, samen.

7. HERROEPINGSRECHT
Er wordt aan herinnerd dat, overeenkomstig artikel VI.53 van het Wetboek van Economisch Recht, de klant geen herroepingsrecht heeft in geval van een reservering indien de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering voorziet:

  • accommodatie anders dan voor woondoeleinden (bijvoorbeeld vakantieaccommodatie),

  • van een transport,

  • van een huurauto,

  • catering en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding.


8. RESPECT VOOR PRIVACY
Wij verzamelen uw gegevens overeenkomstig de Algemene Verordening Gegevensbescherming (2016/679) (""AVG"").

De persoonsgegevens die u ons verstrekt, zijn noodzakelijk voor de verwerking van uw reservering en zijn essentieel voor het beheer en de levering van diensten (artikel 6.1.b van de bovengenoemde Verordening). Voor deze doeleinden kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze partners, waaronder Elloha.com, dat de reserveringstool beheert, online betalingsaanbieders en aanbieders gevestigd in derde landen. Met name bij online betalingen moeten de bankgegevens van de klant door de betalingsaanbieder worden doorgegeven aan de bank van de vestiging voor de uitvoering van het reserveringscontract. Wij maken uitsluitend gebruik van partners die een beschermingsniveau garanderen dat voldoet aan de beginselen van de AVG.

Met uw toestemming kunnen uw gegevens ook door ons worden gebruikt om u onze promotionele of commerciële aanbiedingen per e-mail of per post te sturen.

Wij bewaren uw gegevens gedurende een periode van 3 jaar na het laatste contact (e-mail, reservering, etc.).

Als verantwoordelijke voor de gegevensverzameling hebt u recht op inzage, rectificatie en verwijdering van uw gegevens, en op bezwaar tegen de gegevensverzameling. U kunt deze rechten uitoefenen door ons een e-mail te sturen met daarin uw voor- en achternaam, adres en het onderwerp van uw correspondentie.

U kunt uw klachten over het verzamelen en verwerken van uw persoonsgegevens richten aan de bevoegde toezichthoudende autoriteit.